السبت، ١٧ أيلول ٢٠١١

للورد حكاياته ,,



" كنت عايش مش عشاني .. عشانه هو "
هكذا ابتدأ الورد حديثه ..
! و غصّ بنداه




شو كان بده يحكي؟


هناك ٢٢ تعليقًا:

  1. بده يصبح عليكي ويقول

    الله يسعد أيامك ويحلّيها بحلا الورد الي ما بيدبل

    ردحذف
  2. حبيبتي يا علا انتي :)
    و يسعدك و يملا قلبك برضا أحلى من كل الورد :)

    ردحذف
  3. ومكنتش اعرف قبل انهارده ان العيون دى تعرف تخون بالشكل ده
    ولا كنت اصدق قبل انهارده ان الحنان يقدر يكون بالشكل ده

    ::::::::::::

    عرفته قد ما عرفته ولا عرفتوش
    وشفته قد ما شفته ولا فهمتوش
    كان بيقولى بحبك ايوه كان بيقول
    وانا من لهفه قلبى صدقته صدقته على طول
    كنت اشوف واسمع واحس بقلبه هو
    كنت عايش مش عشانى عشانه هو

    يا معلمني الحب ياريتني
    ياريتني ما تعلمته معاك ولا شفته
    ليه تخدعني ليه خليتني
    أنسى الدنيا وأعيش بحلاوته
    ده مكنش فى اتنين زينا شافو اللى شوفناه فى حبنا
    والحلم كنا بنحلموه ونكمله من بعضنا
    الحلم كنا بنحلمه ونكمله من بعضنا

    ليه ليه ليه تصحينى فى وسط الجنه بنار ودموع
    كنت ارحمنى وسبنى شويه اعيش مخدوع
    ليه تصحينى فى وسط الجنه بنار ودموع
    كنت ارحمنى وسبنى شويه اعيش مخدوع
    اعيش مخدوع

    جباااااااااار......جبااااااااااااار
    جبااااااااار........جباااااااااااار

    قلبي قول للحب إبعد عن طريقي
    أي حب جديد ياويله من حريقي
    لو ح أصادف قلب مخلص
    مش ح آمن له وأصونه
    وإن ضحك في عينيه ح أضحك
    وأخدعه ويمكن أخونه
    زي غيرنا ما باع
    نبيع عمر الهوى وعهده
    زي قلبي ما ضاع
    تضيع كل القلوب بعده
    ولا أقول لك .. لا يا قلبي
    ليه نلوم على الحب ليه
    ده اللي خانك خان شباب الحب
    خان وجار عليه
    يعني أنا والحب وإنت
    كنا لعبة بين إيديه

    """""

    كنت أحب هذه الأغنية كثير كثير ، ذكرتيني بالذي مضى .. بس كان يعجبني كثير مقطع :

    زي غيرنا ما باع
    نبيع عمر الهوى وعهده
    زي قلبي ما ضاع
    تضيع كل القلوب بعده

    كان بيقولها حليم ويزلزل قلبي من جوا .

    الله يرحم هذيك الايام ..

    ردحذف
  4. اكيد هاى وردة فى غزة بتقلك ليه سبتيني

    ردحذف
  5. اكيد هاى وردة فى غزة بتقلك ليه سبتيني

    ردحذف
  6. كان بدوا يحكي ....مهما قسيت علينا الدنيا ,واخدت منا لحظات حلوة , راح تضل لحظات أحلى بتسنى نعيشها ونرسمها بأحلامنا وأيامنا....الله يخلي كل أيامك حلوة ...

    رشا - سكر زيادة

    ردحذف
  7. كان بده يحكيلك

    لبستك كتير حلوه,, وإنتي جدن إنسانه راقيه

    صباح الخير

    ردحذف
  8. كان بده يحكى عن اللى قطفه من على الغصن عشان يذبل بعد قليل
    و هو كان عايش عشان يبعث البهجة و عطره و هو على غصنه

    تحياتى

    ردحذف
  9. مش عارف ليه شكل البوست فكرني برباعية جاهين
    في يوم صحيت شاعر براحة وصفا
    الهم زال والحزن راح واختفي
    خدني العجب وسألت روحي سؤال
    أنا مت؟؟....وللا وصلت للفلسفة؟
    صباحك فل

    ردحذف
  10. مساء الغاردينيا هديل
    ويبقى الورد لمن يقطفه
    جميل رائع على غصنه ويقدم أنفاسه لمن يلمسه
    شعرت بعطر الورد بين حروفك "
    ؛؛
    ؛
    لروحك عبق الغاردينيا
    كانت هنا
    reemaas

    ردحذف
  11. وجع البنفسج :
    جوجل هاد دوا لكل الجمل المبتورة :d
    ع فكرة أنا كمان كنت من المرابطين على أغاني عبد الحليم في أوائل أيام الجامعة :)
    نورتي المنطقة :)

    ابتهال :
    ورد غزة ما بده الا اهل الطيبين زيك
    يطلعوا عليه و يشمّوه و هو حيكون بخير :)

    سكر زيادة :
    ربنا يحلي ايامنا و ايامك يارب و يملاها برضاه ..
    يسلملي مرورك السكّري :)

    ردحذف
  12. UmmOmmar :
    لبستك انتي الحلوة .. قصدي عيونك الحلوين و الراقيين :)
    بنبسط كتير لما بتعدي عليّ .. خليكي قريبة :)

    ابراهيم رزق :
    مرات بحس الورد بيحب يكون قريب منا .. في ايدينا
    حتى لو دبل بيكون حسّ بحجات حلوة عملها فينا ..
    يسعدني مرورك :)

    بداية الحكاية .. مصر :
    شو جاب لجااااااب .. رباعية جاهين مرة وحدة :)
    ربنا يكرمك يارب و يسعد قلبك :)

    ردحذف
  13. الورد ماله حكاية غير انه بيهب نضارته ورقته في سبيل اسعاد الاخرين
    تسلم ايدك ياقمرالورد ماله حكاية غير انه بيهب نضارته ورقته في سبيل اسعاد الاخرين
    تسلم ايدك ياقمر

    ردحذف
  14. ريماس :
    و أشعر بعطره مرتين .. مرة بضمه بين اليدين
    و مرة بمرورك هنا :)

    نون:
    أنا عملت سيرش عليك على الفيس بوك بس ما طلعلي نتيجة ..
    و مسحت البوست بناء على طلبك يا عسولة :)

    ردحذف
  15. Carmen :
    هلا هلا بكاراميلا زمان ما نورتي صفحتي المتواضعة :)
    يملا ايامك بورد و حلا :)

    ردحذف
  16. صباحك ومساكي و كل اوقاتك مسك وعنبر يا قمر

    كيفك يا حلوه, اشتقتلك كتير

    ربنا يجعل كل ايامك مثل هالورده...مفتحه و مشرقه و بمبي بمبي :)

    ردحذف
  17. هلا هلا بأحلى وسبورة و الله اشتقت لطلتك عليّ أنا :)
    ربنا يحلي ايامك و ايامي و ايام كل المسلمين بالرضا و الصحة و هداة البال .. و تبقى ع قولتك بمبي بمبي :)

    ردحذف